صداها
 
سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, :: 10:42 ::  نويسنده : طناز
سیاسی > ۱۶ تذکر یک نماینده مجلس به رئیس جمهور و وزراء در طول سه ماه + متن تذکرات
 
شروع دولت یازدهم تاکنون با حواشی زیادی مواجه بوده است که نمایندگان مجلس بنا بر وظیفه قانونی خود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تذکراتی را به رئیس جمهور و وزراء ارائه کرده اند.
تذکر

به گزارش صبح توس، هر نماینده مجلس وظیفه دارد بنا به وظایف قانونی خود، هرکجا احساس کرد دولتمردان در وظایف خود کم کاری کردند، به آنها تذکر دهد.

 

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس از مهر ماه تا آذرماه تعداد ۱۶ تذکر به رئیس جمهور و وزراء کابینه یازدهم صادر کرده است.

 

متن تذکرات این نماینده مجلس به رئیس جمهور و وزراء به شرح ذیل است:

 

تذکر به: وزیر صنعت، معدن و تجارت

عنوان تذکر: نظارت بیشتر بر بازار لبنیات و مواد پروتئینی و تنظیم قیمت مواد غذایی و پروتئینی

متن تذکر: در حالی که نرخ ارز نسبت به ۲ ماه گذشته کاهش داشته است و تبعات آن نیز باید کاهش قیمت کالاها و مواد غذایی و پروتئینی باشد اما متاسفانه نه تنها قیمت مرغ و لبنیات در بازار کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است.

به گفته مسئولان و متولیان تولید فرآورده های لبنی قیمت شیر و دیگر فرآورده ها در سال جاری ۲ بار افزایش یافته است در حالی که بازار چنین چیزی را نشان نمی دهد و هرچند مدتی شاهد افزایش قیمت لبنیات هستیم.

قیمت گوشت مرغ نیز در روزهای اخیر دستخوش تغییرات شده و هر روز شاهد افزایش قیمت این ماده پروتئینی هستیم. لبنیات به دلیل نقش موثری که در سلامتی دارد همواره در سبد غذایی خانواده ها وجود دارد ولی به علت نوسان نرخ فرآورده های لبنی خیلی از شهروندان قدرت خرید خود را از دست داده اند و نمی توانند هر روز از فرآورده های لبنی استفاده کنند این در حالی است که متولیان بازرسی و نظارت ادعا می کنند فرآورده های لبنی چندان گران نیست در عین حال مسئولان باید با ایجاد تمهیدات ویژه مانع حذف فرآورده های لبنی از سبد غذایی خانواده ها شوند. لازم است تدبیر جدی برای افزایش مرتب مواد غذایی از سوی آن وزارتخانه صورت پذیرد.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۷/۱۶

 

تذکر به: وزیر امور خارجه

عنوان تذکر: حفظ سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در مذارکرات و سخنان خود با رسانه های خارجی

متن تذکر: جناب آقای ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی ضمن محکوم کردن هولوکاست آن را جنایتی فجیع خواند و گفت به کار رفتن اصطلاح «افسانه هولوکاست» در نسخه انگلیسی سایت مقام معظم رهبری ناشی از اشتباه در ترجمه بوده است! این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ضمن «افسانه» نامیدن هولوکاست آن را حادثه‌ای پنداری- نه واقعی- خواندند و فرمودند: غربی‌ها جور دیگری عمل می‌کنند… آنها چهارچوب هاشان ظالمانه است.

در یک کشوری کسی به افسانه هولوکاست اعتراض می‌کند، می‌گوید من قبول ندارم؛ او را زندان می‌اندازند، محکومش می‌کنند که چرا یک حادثه پنداری تاریخی را انکار میکنی! حالا گیرم پنداری هم نباشد- واقعی باشد- خیلی خوب، انکار یک حادثه واقعی تاریخی مگر جرم است؟

انتظار آن بود که وزیر محترم امور خارجه کشورمان به جای وادادگی در مقابل افسانه هولوکاست از موضع مطالبه‌گرانه برخورد کرده و با اصول عزت، مصلحت و حکمت در روابط دیپلماسی عمل نمایند.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۷/۹

 

تذکر به: وزیر نفت

عنوان تذکر: دقت در انتصابات در وزارت نفت و عدم استفاده از افراد دارای تخلفات اداری و مالی

متن تذکر: متاسفانه در برخی از انتصابات در وزارت نفت و شرکت ملی نفت از برخی افراد دارای دو تابیعتی و دارای تخلفات مالی که در گذشته با نظر دیوان محاسبات از وزارت نفت برکنار شده، استفاده شده است.

لازم است وزیر محترم دقت بیشتری در این موضوع داشته باشند تا امانت مردم به دست چنین افرادی سپرده نشود.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۷/۲۸

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: جلوگیری از اقدام خلاف قانون برخی از مسئولین دولتی در استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک

متن تذکر: استفاده برخی از مسئولین دولتی و ارائه گزارش فعالیت های خود در شبکه اجتماعی فیس بوک موضوعی است که متاسفانه علی رغم هشدارهای مسئولین قضایی در این دولت رواج پیدا نموده است.

 

لازم است جنابعالی با تذکر به این افراد از انجام این دسترسی غیرقانونی جلوگیری بعمل آورید.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۷/۳۰

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: جلوگیری از ادغام مجدد معاونت های حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری

متن تذکر: جدا شدن معاونت های حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری با نظر کارشناسی و جهت بهبود و تمرکز فعالیت های این معاونت ها در حوزه تخصصی صورت پذیرفته است.

با خبر شدیم به تازگی فعالیت هایی در جهت ادغام مجدد این دو معاونت و انتخاب معاونت های امور مجلس وزارتخانه ها با تایید معاون پارلمانی رییس جمهور در حال انجام است.

لازم است تذکرات لازم در این خصوص به معاون پارلمانی ریاست جمهوری داده شود.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۷/۳۰

 

تذکر به: وزیر امور خارجه

عنوان تذکر: جلوگیری از فعالیت ها در فعال نمودن مجدد سفارتخانه دولت انگلستان

متن تذکر: متاسفانه به تازگی در وزارت امور خارجه فعالیت هایی مبنی بر راه اندازی مجدد سفارتخانه انگلستان در تهران در حال انجام است.

عملکرد خبیثانه دولت انگلستان در طول انقلاب اسلامی بخصوص در فتنه ۸۸ کاملاً مشهد و عینی است؛ و لازم است جنابعالی و دیگر مسئولین این وزارت خانه جملات مقام معظم رهبری در نمازجمعه تاریخی ۲۹/۳/۸۸ را مجدد مرور نماید:

“دیپلماتهاى برجسته‌ى چند کشور غربى که تا حالا با تعارفات دیپلماتیک با ما حرف میزدند، نقاب از چهره برداشتند؛ چهره‌ى واقعى خودشان را دارند نشان میدهند؛ «قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفى صدورهم اکبر».(۵) دشمنى‌هاى خودشان با نظام اسلامى را دارند نشان میدهند؛ از همه هم خبیث‌تر دولت انگلیس.”

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۷/۳۰

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: جلوگیری از تحلیل های نا مناسب درموضوع سوریه در بین کارشناسان وزارت امور خارجه

متن تذکر: برخی از کارشناسان وزارت امور خارجه با تحلیل های نابجایی در مورد قضایای سوریه دارند که متاسفانه همسو با راهبرد آمریکا در این کشور در موضوع انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری در سوریه می باشد.

لازم است جنابعالی با بررسی این موضوع مانع از حاکم شدن این تحلیل های نادرست در موضوع سوریه شوید و با پافشاری بر اصول جمهوری اسلامی در حمایت از کشورهای مسلمان باعث دلگرمی به مسلمانان کشور سوریه شوید.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۷/۳۰

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: عدم توجه به فشارهای احزاب منحله جهت مصالحه با سران فتنه

متن تذکر: برخی از اعضای حزب منحله مشارکت با جمع آوری امضاهای نامه ای تقاضای تحقق وعده شما برای آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از سران فتنه موسوی و کروبی کرده اند.

انشاالله جنابعالی با عدم توجه به این تقاضاهای غیرقانونی این گونه فعالیت های دشمن شاد کن در حق فتنه گران فتنه امریکایی – اسرائیلی سال ۸۸ را محکوم نمایید.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۸/۱

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: تذکر به دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی جهت پرهیز از سخنان تفرقه انگیز

متن تذکر: آقای یونسی در جمع دست اندرکاران روزنامه ایران سخنان بسیار تندی بر علیه منتقدین دولت و برخی از رسانه ها ایراد کرده اند.

متاسفانه ایشان در این صحبت ها خطاب به دست اندرکاران روزنامه ایران گفته اند:

” شما در خط مقدم جنگ هستید، باید بزنید، مقابله به مثل کنید. به هیچ کس رحم نکنید، باید کاری کرد که اصول گراها برای همیشه تاریخ از صفحه سیاسی کشور محو شوند”

انتظار می رود با تذکر به ایشان از ایراد این گونه سخنان و اقدامات که با شعارهای دولت در تضاد است جلوگیری بعمل آید.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۸/۱

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: ضرورت حمایت از تلاش رسانه های ارزشی در بحث اطلاع رسانی در مورد مذاکرات هسته ای

متن تذکر: چرا آقای رییس جمهور از این که رسانه ها و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از سفر نیویورک اطلاع رسانی شفافی برای تنویر افکار عمومی ملت ایران که مظهر قدرت حکومت اسلامی می باشند انجام دادند، بر آشفته شده و دستور برخورد با این رسانه ها را به وزیر ارشاد می دهند و صدا و سیما را نیز مواخذه می نمایند؟

در حالی که اگر مردم عزیز ایران از وقایع مربوط به سرنوشت خود مطلع باشند، با حضور به موقع در صحنه نخواهند گذاشت دشمن خواسته های باطل خود را تحمیل نمایند.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۸/۱۴

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: ضرورت ایجاد امید برای آینده نزدیک در رفع مشکلات و عدم سیاه نمایی از اقدامات دولت نهم و دهم

متن تذکر: آقای رییس جمهور محترم و بیشتر اعضاء کابینه ایشان برخلاف وعده انتخاباتی خود عمل می کنند و به جای آن که در صد روز اول وعده داده شده برای حل مشکلات مردم کارآمدی دولت یازدهم را در عرصه خلق حماسه اقتصادی با نگاه به درون بکار گیرند؛ به متصل نمودن مشکلات به تحریم ها و پررنگ نمودن آن و همچنین سیاه نمودن اقدامات دولت نهم و دهم می پردازند.

این گونه فعالیت ها موجب سلب امید از مردم عزیز می شود.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۸/۱۵

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: ضرورت توجه عملی به شعارهای انتخاباتی وعده داده شده در موضوع مشورت با نخبگان برای اداره کشور

متن تذکر: آقای رییس جمهور محترم و برخی از اعضاء کابینه به جای توصیه به وزیر کشور که درموضوع انتخاب استانداران از مشورت با ائمه جماعت و نمایندگان مجلس استفاده نمایید؛ می گویند نظر بخواهید و کار خودتان را انجام دهید و بعضی از اعضای کابینه می گویند اصلاً چرا باید در انتخاب استانداران مشورت صورت گیرد، در صورتی که با توجه به نتیجه انتخابات آنها هستند که باید خود را با دولت هماهنگ کنند.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۸/۱۵

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: ضرورت توجه به اقدامات حکیمانه نظام جمهوری اسلامی در مهار فتنه و سران فتنه

متن تذکر: اخیراً تلاش هایی بعضاً از ناحیه مسئولان جدید شورایعالی امنیت ملی صورت گرفته که تلاش کنند سران فتنه از حصر خانگی خارج شوند؛ در حالی که اینها از جمله موسوی همچنان بر طبل فتنه می کوبند و مدعی تقلب در انتخابات می باشند.

 

این اقدامات نسنجیده و معنادار باعث می شود در آینده نزدیک با به هم پیوستن این شبکه مخوف و بازسازی دوباره خودشان بار دیگر فتنه ای سخت تر از فتنه ۸۸ را به ملت مظلوم ما تحمیل نمایند.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۸/۱۴

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: ضرورت توجه عملی به مبانی سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی

متن تذکر: آقای رییس جمهور محترم معتقدند که طبق نظرسنجی انجام شده بیشتر مردم طرفدار رابطه با آمریکا هستند؛ درحالی که مقام معظم رهبری می فرمایند اگر در سطح دنیا نظرسنجی منصفانه ای انجام شود، بیشترین نمره منفی را مردم جهان به دولت آمریکا می دهند.

طرح نظرسنجی توسط آقای رییس جمهور برای رابطه با آمریکا در حالی که ملت مقاوم و نستوه همچنان در حال پیمایش راه پر ثمر مقاومت ۳۴ ساله می باشند کاملاً برخلاف سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان های الهی ملت ایران می باشد.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۸/۱۵

 

تذکر به: رئیس جمهور

عنوان تذکر: جلوگیری از هزینه های تشریفاتی در حالیکه مردم درگیر مشکلات معیشتی هستند

متن تذکر: به تازگی از سوی دفتر ریاست جمهوری در حدود پنج میلیارد تومان هزینه تغییرات دکوراسیون ساختمان سپید (ساختمان استقرار در زمان انتخابات) شده است.

لازم است رییس جمهور محترم به دفترشان در انجام این گونه هزینه های تشریفاتی تذکر بدهند و در حالی که مردم عزیز ایران با مشکلات معیشتی مواجه هستند توان فکری و مالی خود را معطوف به این موضوعات نمایند.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۹/۱۲

 

تذکر به: وزیر صنعت، معدن و تجارت

عنوان تذکر: جلوگیری از نفوذ نظر افراد غیر مسئول در انتصابات

متن تذکر: متاسفانه در آن وزارتخانه آقای مرعشی در انتصابات و عزل و نصب های مدیران دخالت می نماید و این موضوع مهم با نظر و مشورت ایشان صورت می پذیرد.

لازم است وزیر محترم که رای اعتماد از مجلس دریافت نموده اند استقلال رای داشته و از این گونه دخالت های افراد غیر مسئول جلوگیری نمایند.

تاریخ تذکر: ۱۳۹۲/۹/۱۹


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صداها و آدرس sahra616.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 4066
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1