صداها
 
سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, :: 10:46 ::  نويسنده : طناز
اخبار استان > مشهد > جشنواره عمار راه نجات هنر سینما از ریزش ارزش‌ها است
 
 
حجت الاسلام فاطمی جشنواره عمار را یک نیاز ضروری برای حفظ ارزش ها برای جامعه هنری دانست.
فاطمی

به گزارش صبح توس، حجت الاسلام مجید فاطمی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد در آستانه افتتاح جشنواره مردمی فیلم عمار در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: تهاجم رسانه‌ای دشمن قابل انکار نیست ، دشمن با آرمان‌های ما و ایدئولوژی ما عناد دارد نبرد اساسی را تدارک دیده است.

 

وی افزود: انزوای هنرمندان باعث شد برخی هنرمندان ارزشی را از دست بدهیم و این نتیجه بی‌مهری‌های چند سال اخیر به هنرمندان بود.

 

فاطمی ادامه داد: آیا می بایست دست روی دست هم گذاشته و دولت‌ها عوض شوند و مسئولین با ذائقه‌های متفاوت بر مسند اجرایی قرار گیرند و تحولی را در عرصه هنر و رسانه نداشته باشیم .

 

وی تصریح کرد: هنرمندان حقیقت‌طلب دور هم آمدند تا هنر را از معرض سقوط و تنزل ارزشی نجات دهند و نهضت عمار شکل گرفت و یکی از مصادیق آن جشنواره مردمی فیلم عمار بوده است .

 

وی با اشاره به اینکه شیطنت‌ها و دشمنی‌های جریان ضد ارزشی علیه این امر صورت گرفت،افزود: متأسفانه برخی مسئولین در این خشونت و حرکت‌های مخالف دخیل نیز بوده‌اند که به فضل خداوند و حمایت مردمی اقشار مختلف هنری این جشنواره ادامه یافت .

 

عضو کیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت:علی‌رغم گذشت سی و پنج سال از انقلاب ما متأسفانه در مدیریت هنری و رسانه‌ای کشور ناکارآمد جلوه کرده‌ایم و توقعات مقام ولایت از فضای رسانه‌ای و هنری ما داشته‌اند برآورده نشده است .

 

خلاف مسیر ارزش ها در حوزه مدیریتی فرهنگی قدم برداشته‌ایم

فاطمی نیا عنوان کرد:کوتاهی مسئولین و ناکارآمدی مسئولین فرهنگی و متولیان این حوزه در حوزه اجرایی را دچار مسائلی حاصل از ناکارآمدی کرده است.

 

وی افزود:پس از انقلاب نتوانسته‌ایم پتانسیل خود را در عرصه هنری احیا کنیم و استعدادهای این مرز و بوم را نشان دهیم.

در عرصه رسانه‌ای به ویژه فیلم متأسفانه مفاهیم سکولاریسمی وجود دارد بلی امکان دارد کارگردان فیلمی دین‌دار باشد اما در فیلمی او مفاهیمی از دین وجود ندارد.

 

عضو شورای شهر مشهد تاکید کرد:در بینش یک کارگردان تنها نباید ذائقه هدف یک تولید محتوای باشد بلکه ارزش‌های والای انسانی مقصد باشد.

 

وی با بیان اینکه هنرمندان را می‌توان در بعد از انقلاب به سه دسته تقسیم کرد،ادامه داد: اولین دسته کسانی هستند که پیام اصلی انقلاب را در قالب حقیقت خواهی و حق طلبی موجی را ایجاد کرده‌اند و در مفاهیم کاری آن‌ها بازگشت به فطرت انسان‌ها وجود دارد و هدف آن‌ها احیای تعالیم انبیاء است و دسته بعدی بی‌تفاوت‌ها هستند و سوژه آن‌ها گره ای از مشکلات جامعه را بازنخواهد کرد و صرفاً موضوعات کلیشه‌ای اجتماعی را هدف تولید محتوای قرار داده‌اند ونیزکسانی هم در این عرصه فعالیت می‌کنند که همسو با دشمنان ایران اسلامی در تلاش هستند.

 

فاطمی بیان کرد: با توجه به فضای حاکم در مسئولین جریان هنرمندان انقلابی و کسانی که در جهت آرمان‌های انبیا قدم برداشته‌اند در یک فضای بسته و مورد غضب برخی افراد قرار گرفتند و در غربت و انزوای عجیبی قرار گرفتند.

 

وی در انتها یادآور شد:فعالیت‌های هنری ارزشی تنها به جشنواره عمار ختم نمی‌شود بلکه فعالیت‌های نهضت عمار و سازمان اوج تولیدات با سطح بالا تولید کرده‌اند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صداها و آدرس sahra616.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 4061
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1