صداها
 
یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 17:2 ::  نويسنده : طناز
توصیه های کاربردی برای انتخاب و شرایط نگهداری از پوشاک
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱:۱۹ ب.ظ
چاپ خبر
 
لباس‌ها در هر مرحله، از زمان خرید گرفته تا نگه‌داری نیاز به مراقبت دارند.
پوشاک

به گزارش صبح توس به نقل از مشهد پیام، همان‌اندازه که با انتخاب صحیح یک لباس و پوشیدن آن زیبایی شما افزایش می‌یابد، به همان‌اندازه با یک انتخاب نادرست در خرید لباس و پوشیدن آن باعث می‌شوید که ظاهرتان بد به نظر برسد.

 

اگر قصد نگه‌داری از لباس‌هایتان برای مدتی طولانی مثلا یک فصل یا بیش‌تر را دارید، باید عاری از بید بوده، در برابر رطوبت و نور مستقیم محافظت شوند.

 

اگر زمانی سریع مجبور به باز کردن چین‌ و چروک لباس شدید و به اتو و خشک‌شویی دسترسی نداشتید، کافیست وان را از آب‌داغ پر و لباس را با چوب‌لباسی روی دوش آویزان کنید. بخار چروک‌ها را از بین می‌برد.

 

طرز نگه‌داری از لباس‌ها در فصل‌های مختلف:

 

یک خانم خانه دار در این باره می گوید: نگه‌داری از لباس‌های پشمی در برابر بید در تابستان نیاز به مراقبت خاص دارد و برای این که بتوانید برای فصل بعد هم از لباس‌های پشمی استفاده کنید باید از آن‌ها در برابر بیدزدگی و کپک‌ محافظت کنید.

 

وی ادامه می دهد: بهتر است لباس‌ها در بالاترین جای کمد قرار گیرند.

 

این خانم خانه دار پیشنهاد می‌کند: اگر لباس ها  برای خشک شدن در بیرون خانه هستند، دقت شود که نور خورشید مستقیم بر روی لباس ها نتابد زیرا رنگ لباس ها را از بین خواهد برد و آنها را بی رنگ و رو خواهد کرد.

 

وی ادامه می‌دهد: برای اینکه لباس تان را اتو کنید در ابتدا یک پارچه ی دیگر را روی آن بیندازید و بعد اتو کنید زیرا از برق افتادن و همین طور از اینکه رنگ لباس تان زود از بین رود، جلوگیری می کند.

 

استفاده از لباس هایی با الیاف طبیعی

 

آقای وحید قربانیان تولید کننده پوشاک، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لباس را راحت بودن آن عنوان میکند و میگوید: برای راحتی مصرف‌ کنندگان و برای اینکه افراد بتوانند به راحتی لباسی متناسب با ابعاد بدنشان در بازار پیدا کنند از ابعاد و اندازه‌های آنتروپومتریک استفاده می‌شود.

 

وی رفتن به سراغ الیاف طبیعی را پیشنهاد میکند و میگوید: لباس ‌هایی که قصد دارید در طول روز از آنها استفاده کنید بهتر است دارای جنس طبیعی باشند و از جنس‌هایی که دارای مواد ترکیبی مانند پلاستیک و … هستند استفاده نکنید چون شما یک مدت طولانی از صبح تا شب می‌خواهید از این لباس ها استفاده کنید این جنس باعث می‌شود که شما در طول روز احساس ناراحتی داشته باشید.

 

لباس هایی که جنس های مختلفی داند به طور مجزا در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید

 

سرپرست خشکشویی در گفت و گو با خبرنگار مشهد پیام با اشاره به جنس لباس ها در هنگام شستشو و اتو کشی اظهار میکند: لباس هایی که جنس های مختلفی دارند را باید از هم جدا کرد و به صورت مجزا در داخل ماشین لباس شویی قرار داد.برای مثال پلیور و یا تی شرت را باید جدا از هم شست تا بافت لباس ها دیر تر از بین برود، زیرا یکی جنس تقریبا ظریف دارد اما پلیور دارای جنسی ضمخت تر می باشد پس مدت زمان شست و شوی آنها و هم چنین مدت زمان خشک شدن شان نیز متقاوت است.

 

کارگر بیان میکند: قبل از انداختن لباسها در ماشین لباسشویی، حتماً آنها را پشت و رو کنید تا اگر احیاناً عرق کرده باشید، از روی لباس خشک شود.

 

وی با بیان اینکه اگر لباس های کثیف را در سبد نگهداری کنید، ممکن است کپک بزند میگوید: با این کارعطرهای مختلف لباسها نیز به یکدیگر نفوذ خواهند کرد.

 

کارگر توصیه میکند: اگر لباسهایتان را در ماشین لباسشویی می شویید، سعی کنید که از مواد شوینده مایع استفاده کنید تا رسوب، لباسهایتان را خراب نکند.

 

توجه به رنگ لباس در هنگام شستشو

 

کارگر تصریح میکند: هنگام شستن لباس‌های مشکی و تیره، اولین نکته ای که به ذهن ما می‌رسد این است که لباسها، رنگ خود را از دست ندهند و بور نشوند.

 

وی میگوید: زمان‌های گذشته از آب اسفناج پخته برای شستن لباس‌های مشکی استفاده می‌کردند اما امروزه مواد دیگری برای این کار در بازار وجود دارد مثل مایع لباس شویی مخصوص لباس‌های مشکی، البته اگر این مایع هم در دسترس نبود راه های دیگری نیز وجود دارد؛ اول اینکه سعی کنید برای شستن لباس‌های مشکی از آب سرد استفاده کنید.

 

وی ادامه میدهد: آب سرد، رنگ لباس را ثابت نگه می‌دارد و عمر آن را طولانی می‌کند، همچنین به جای استفاده از پودرها یا صابون‌های شوینده از شامپو استفاده کنید تا ثبات رنگ لباستان بیشتر شود  و از ماندن آثار سفید روی آن نیز جلوگیری شود.

 

این مسئول خشکشویی میگوید: از آنجا که لباس‌های مشکی میزان تعریق را بالا می‌برند و لازم است بیشتر از سایر لباس‌ها شسته شوند، بهتر است حواسمان باشد جنس‌هایی را انتخاب کنیم که پس از شست‌وشو راحت‌تر اتو می‌شوند.

 

وی توصیه میکند:  لباس‌های مشکی و تیره بهتر است با دست شسته شود تا با ماشین لباس شویی و برای این کار لباس تیره را در تشتی که حاوی یک فنجان سرکه سفید و مایع شست و شوی لباس، مایع ظرف‌شویی و آب سرد است  بعد از نیم ساعت خیساندن در این محلول به آرامی شست و شو دهید و با آب سرد آبکشی نمایید.

 

کارگر ادامه میدهد: نکته دیگری که درباره لباس‌های مشکی باید در نظر گرفت این است که هنگام اتو زدن این لباس‌ها، احتمال برق افتادن آن‌ها در اثر حرارت اتو زیاد است. بنابراین بهتر است هنگام اتو کردن، لباس را پشت و رو کرده و آن را از قسمت داخلی اتو کنید یا این که هنگام اتو کردن، یک پارچه نازک روی لباس بیندازید تا لباستان برق نیفتد و رنگ و حالت اصلی خودش را داشته باشد.

 

وی یادآور میشود: اگر لباس‌های‌تان را در هوای آزاد خشک می‌کنید، لباس‌های سیاهتان را خیلی در معرض نور تند و مستقیم آفتاب قرار ندهید، زیرا باعث خراب شدن رنگ آن‌ها می‌شود و آن‌ها را بور می‌کند

 

استفاده از خشکشویی های معتبر

 

وی تأکید میکند: توجه کنید که خشک شویی مورد استفاده ی شما حتماً از شوینده های سازگار با محیط زیست استفاده کنند.

 

وی در خصوص نحوه اتو زدن لباس ها میگوید: اگر لباس ها را به خشکشویی می برید حتما سراغ یک خشک شویی معتبر بروید، چون خشک شویی های غیر استاندارد از مواد شوینده با کیفیت پایین استفاده می کنند. همچنین ممکن است لباسهایتان را بیش از اندازه مرطوب نگه دارند که  این باعث خراب شدن پارچه می شود.

 

کارگر پیشنهاد میکند: اگر لباسهایتان را خودتان اتو می زنید، همیشه پارچه ای نم دار روی لباس انداخته و بعد اتو بزنید. با این کار رنگ لباس حفظ شده و تا حد امکان صدمه ای نمی بیند.

 

چه رنگی به شما می آید؟

 

یک روانشناس در خصوص انتخاب رنگ مناسب برای لباس ها میگوید: هارمونی رنگ‌ها سبب به وجود آمدن جذابیت می‌شوند.

 

مریم یگانه با بیان اینکه هرگزبیش از سه رنگ را نباید با هم پوشید، اظهار میکند: سفید و سیاه جزو رنگ های خنثی هستند و می توان آنها را با هر رنگی هماهنگ کرد.

 

وی تصریح میکند: خاکستری روشن و طوسی از جمله رنگ هایی هستند که به تمامی رنگ های دیگر می آیند.

 

یگانه با بیان اینکه رنگ تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهد، می افزاید: حتی‌الامکان از رنگ‌های تیره در زیر و رنگ‌های روشن‌تر در روی لباس‌تان استفاده کنید.

 

وی میگوید: خانم ها از رنگ‌های شاد و روشن برای شال و روسری استفاده کنند تا صورت‌ شاد و  بشاش‌تر به نظر برسد.

 

این روانشناس پیشنهاد میکند: از پوشیدن رنگ‌هایی که خیلی به هم نزدیک‌اند یا خیلی تضاد دارند مانند بنفش و زرد، سبز و آبی، قرمز و صورتی، آبی تیره و مشکی خودداری شود.

 

عمر لباس‌های‌تان را زیاد کنید

 

آقای اسماعیلی  فروشنده لباس با اشاره به اتیکت های متصل بر روی البسه اظهار میکند: به نکاتی که بر روی اتیکت های لباسی که خریداری می کنید دقت کنید تا به راه صحیح شستن لباس هایتان پی برید.

 

اسماعیلی با بیان اینکه با دقت و توجه بیشتر به البسه میتوان عمری طولانی به آنها داد میگوید: ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که لباس‌های‌تان به ویژه شلوار یا چادر مشکی‌ پرز زیادی به خودش بگیرد و مایه دردسر شود. برای پیشگیری از چنین حالتی، هنگام شستن لباس‌های مشکی از نرم‌کننده استفاده کنید تا این ویژگی در آن‌ها از بین برود.

 

توجه به جنس لباس

 

اسماعیلی تصریح میکند: یکی از اجناسی که روزهای آخر سال مشتری‌هایش را بیشتر جذب میکند و در فهرست خرید خیلی‌ها جا دارد، لباس است، اما نباید این نکته را فراموش کرد که لباس و نوع پوششی که انتخاب می‌کنیم با سلامت ما ارتباط دارد.

 

وی تأکید میکند: لباس ساعت‌ها به طور مستقیم با پوست ما تماس دارد و بهتر است هنگام خرید آن به نکته‌های بهداشتی توجه کنیم.

 

این فروشنده با بیان اینکه  بلوز‌ها بهتر است از جنس نخ انتخاب شوند، میگوید: بافت نخ تعریق بدن را تا درصد زیادی کاهش می‌دهد، هم چنین بافت‌های کتان اگر مصنوعی نباشند و ترکیبات دیکری نداشته باشند نیز برای بلوز بسیار مناسبی هستند .

 

وی یادآور میشود: در تابستان توصیه می‌کنیم اکیدا از لباس‌هایی با بافت اکریلیک استفاده نکنید زیرا گرما را در خود نگه می‌دارد و اصلا برای فصل تابستان مناسب نیستند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صداها و آدرس sahra616.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1