صداها
 
چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, :: 8:28 ::  نويسنده : طناز
اخبار استان > ارتقای علمی جامعه شاهد و ایثارگر مهمترین اولویت کاری بنیاد شهید است
بدون نظر
 
معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور؛
ارتقای علمی جامعه شاهد و ایثارگر مهمترین اولویت کاری بنیاد شهید است
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۵:۰۴ ب.ظ
چاپ خبر
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ارتقای سطح دانش و توان علمی جامعه شاهد و ایثارگر مهمترين مولفه ها و برنامه هاي كاري سال 93 است.
موذنی ن

به گزارش صبح توس، حجت الاسلام موذنی در همایش یک روزه مدیران آموزش عالی و نخبگان سراسر کشور در سالن شهید هاشمی نژاد کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی سخن گفت افزود: با برنامه ریزی دقیق ، انسجام فکری ، برگزاری جلسات هم اندیشی و رعایت ارزشها می توان به تصمیمات مهم وگامهای بلند در خدمت به جامعه هدف برداشت .

 

وی با اشاره به اهتمام مدیران سازمان دررفع موانع و مشکلات فرارو به ویژه در حوزه فرهنگی در دولت جدید گفت: این نکته که مشکلات متعددی وجود دارد درست است اما می توان امیدوار بود با همت بلند شما همکاران به عنوان سرمایه های ارزشمند و پایدار سازمان ، نگاه جامع مدیریت ارشد و نهایتا تخصیص بودجه لازم ، موانع یکی پس از دیگری مرتفع شود.

 

موذنی تشکیل شورای طرح و برنامه در بنیاد شهید و امور ایثارگران را اقدام زیر بنایی و اساسی در جهت توسعه خدمت به جامعه هدف و کاهش مشکلات دانست و اظهار داشت : خوشبختانه اکنون تقویم برنامه های این شورا مشخص شده و در این راستا نخستین نشست مشترک طلاب شاهد و ایثارگر امروز در مشهد برگزار می گردد.

 

وی توجه به ورود جامعه ایثارگری به مراکز آموزش عالی و رفع موانع مالی آنان را از مهمترین فعالیتهای حوزه فرهنگی تا پایان سال جاری ذکر کرد و گفت : خوشبختانه با نگاه جامع مدیریت ارشد سازمان تدابیر خوب و جامعی در توسعه سطح دانش جامعه هدف برداشته شده است.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه راه خدمت روشن است ،گفت : آنچه که می تواند مسیر را تعالی ببخشد و سرعت آن را تند تر کند حمایتهای فکری جامعه هدف و ارائه نقطه نظرات همکاران به عنوان خادمان پر تلاش و صدیق درون سازمانی است.

 

وی از اختصاص بودجه و اعتبارات کافی برای خدمت به خانواده محترم ایثارگران در سال ۹۳ خبر داد و افزود : با اعتبارات تخصیص یافته می توان افق خوبی را برای کارکنان و جامعه هدف ترسیم کرد.

 

چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, :: 8:27 ::  نويسنده : طناز
مسابقات فوتبال رایانه ای جام جهانی شهر بهشت در مشهد کلید خورد
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۵:۱۶ ب.ظ
چاپ خبر
 
مسابقات فوتبال رایانه ای جام جهانی شهر بهشت (pes 2013) در مشهد از امروز کلید خورد.
بازی

به گزارش صبح توس، اولین مسابقات فوتبال رایانه ایی pes در کشور در محل سرزمین بازی های رایانه ای پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد، از امروز کار خود را آغاز کرد.

 

بنا به این گزارش؛ بنا به استقبال و حمایت اقشار مختلف مردمی از مسابقات فوتبال رایانه در مشهد مقدس در آخرین روزهای ثبت نام دامون نورالدین آهنگساز و خواننده مطرح مشهدی در یک اقدام نمادین برای شرکت در این مسابقات مدارک خود را تحویل دبیرخانه داد .

 

این گزارش حاکیست، مدیر راهبردی مسابقات از استقبال عموم اقشار خبر داد و افزود: در حال علاوه بر ثبت نام کنندگان عموم ۲۰ نفر از قهرمانان کشوری و همچنین یک شرکت کننده مهمان از کشور ترکیه در مسابقات حضورخواهد داشت.

 

محمد علی صباغی ادامه داد: با توجه به استقبال بانوان از این دوره از مسابقات در سال آینده مسابقات فوتبال رایانه ایی بانوان نیز برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد : قطعا حضور خانواده ها در طول مسابقات و مراسم اختتامیه موجب دلگرمی و کسب اطلاعات در خصوص بازی های سالم رایانه ایی در مقاطع مختلف سنی خواهد بود.

 

شایان ذکر است: افتتاحیه این مسابقات و قرعه کشی در ساعت ۱۶ امروز با حضور نمایندگانی از بسیج هنرمندان، شهرداری مشهد، دادگستری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

 

چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, :: 8:26 ::  نويسنده : طناز
توزیع سبد کالا در بین ۶۰ درصد واجدان شرایط استان
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۲۸ ب.ظ
چاپ خبر
 
استاندار خراسان رضوی از توزیع سبد کالا در بین 60 درصد واجدان شرایط این استان خبر داد.
فروزان مهر

به گزارش صبح توس، محمدحسین فروزان مهر در جلسه ی کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به اثرات مطلوب توزیع سبدکالا در کاهش تورم و رونق تولید داخلی اظهار داشت: این استان به لحاظ تعداد جمعیت هدف پس از تهران با توزیع ۶۰ درصد سبد کالا بین واجدان شرایط دومین استان کشور به شمار می رود.

 

وی با بیان این که جمعیت هدف در مرحله ی اول توزیع ۸۳۰ هزار نفر است، افزود: تا پایان روز ۲۷ بهمن، ۵۹۳ هزار و ۷۲ تراکنش انجام شده که با درنظرگرفتن جمعیت تحت پوشش به لحاظ تراکنش نیز خراسان رضوی جزء استان های برتر کشور محسوب می شود.

 

رییس کمیسون تنظیم بازار خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت های موجود در شبکه ی توزیع استان گفت: از مجموع ۶۶۷ دستگاه کارت خوان در نظرگرفته شده برای اجرای طرح ۴۷۹ دستگاه در ۱۶۳ واحدِ توزیع فعال است.

 

استاندار خراسان رضوی توزیع کالای مرغوب در این طرح را الزامی دانست و خواستار کنترل و نظارت مستمر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت شد.

 

وی در ادامه به فعالیت نمایشگاه های عرضه ی مستقیم کالا در سطح استان و به ویژه مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارایه ی کالاهای تنظیم بازار در این نمایشگاه ها، باید به کیفیت کالا و تنوع آن به طور ویژه توجه شود.

 

فروزان مهر تصریح کرد: به منظور دسترسی آسان تر شهروندان و کاهش مسایل ترافیکی نمایشگاه بهاره در دو نقطه از مشهد با فاصله زمانی برگزار خواهد شد.

 

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمایشگاه اول در مجتمع ولی عصر(عج) خواجه ربیع از تاریخ ۷ لغایت ۱۵ و دومین نمایشگاه نیز از ۱۵ تا ۲۴ اسفند درمحل دایمی نمایشگاه های بین المللی و در سایر شهرستان های استان نیزز حداقل یک نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 

رییس کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی با تاکید بر حضور موثر اصناف و تولیدکنندگان در هر دو نمایشگاه عرضه ی مستقیم گفت: طرح نظارت بر عملکرد بازار از ۱۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد یافت.

 

فروزان مهر با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و ورود قابل توجه زائران به مشهد مقدس، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز را از جمله مواردی دانست که همواره باید مورد توجه متولیان امر قرار داشته باشد.

 

گفتنی است؛ در ابتدای جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین روند ذخیره سازی کالاهای اساسی و تامین میوه ی شب عید ارایه کرد.

چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:, :: 10:37 ::  نويسنده : طناز

چهار مسجد مشهد توسط شهرداری به تجهیزات ورزشی مجهز شدند

در دیگر مساجدی که انتخاب شوند نیز وسایل ورزشی مانند میز پینگ پنگ، دارت، فوتبال دستی و تاتامی در فضای مناسب نصب خواهد شد.
 
 
download (1)

به گزارش مشهد پیام، شهردار منطقه ۴ مشهد از تجهیز مساجد منطقه به اقلام ورزشی خبر داد.

بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری این منطقه «شاهچراغی» بر توسعه ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: با توجه به این که مساجد دارای محیطی معنوی هستند، می توانند به مکانی برای انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی تبدیل شوند و سلامت مردم و محلات شهر را تضمین کنند.

وی تصریح کرد: در دیگر مساجدی که انتخاب شوند نیز وسایل ورزشی مانند میز پینگ پنگ، دارت، فوتبال دستی و تاتامی در فضای مناسب نصب خواهد شد.

 

چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : طناز

تیم والیبال میزان مشهد چهارم شد

تیم والیبال میزان مشهد در رقابت‌های نهایی لیگ برتر جوانان کشور به مقام چهارم رسید.
 
 
والیبال+میزان+مشهدپیام

به گزارش مشهد پیام، این رقابت‌ها که به میزبانی تیم میزان در سالن مهران مشهد برگزار شد تیم پیکان تهران به قهرمانی رسید.

 

در این رقابت‌ها تیم‌های سایپا و جواهری گنبد نیز به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

 

این رقابت‌ها در ۱۵ بازی جذاب پیگیری شد که در نهایت تیم پیکان تهران با ۴ پیروزی و یک شکست در برابر جواهری گنبد به قهرمانی رسید.

 

چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:, :: 10:34 ::  نويسنده : طناز

کلیه مدارس خراسان‌رضوی فردا تعطیل شد

تمام مدارس خراسان رضوی فردا، چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد/این تصمیم در پی برودت هوا و لغزندگی معابر اتخاذ شده است.
 
 
برف 3

به گزارش مشهد پیام، تمام مدارس خراسان رضوی فردا، چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد/این تصمیم در پی برودت هوا و لغزندگی معابر اتخاذ شده است.

 

تسنیم

 
 
چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:, :: 10:20 ::  نويسنده : طناز

خبرهایی از برگزاری مراسم های مختلف دهه فجر در مشهد

برگزاری صبحگاه ویژه ایام دهه فجر سربازان وظیفه سازمان، همایش کارکنان آتش نشانی ، حضور پرشور آتش نشانان با لباس متحد الشکل در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن و...
 
 
فجر2

به گزارش مشهد پیام، *به مناسبت گرامیداشت ایام فجر انقلاب، مشاور عالی استاندار در امور ایثارگران، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه ۸ با خانواده شهید انقلاب، بانوی شهید «بتول چراغچی» و شهید «محمد قاسمیان »دیدار کردند.

*برنامه های ستاد برگزاری مراسم دهه فجر در سازمان آتش نشانی مشهد شامل تجلیل از خانواده معظم شهدا و جانبازان ، حضور در مراسم غبار روبی مزار شهدای بهشت رضا (ع)، برگزاری صبحگاه ویژه ایام دهه فجر سربازان وظیفه سازمان، همایش کارکنان آتش نشانی ، حضور پرشور آتش نشانان با لباس متحد الشکل در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن و اهدای خون و برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با اهدای ۱۰۰۰ جلد کتاب به تمامی کارکنان اعلام شد.

علاوه بر مسابقات ورزشی در این ایام ۳ ایستگاه آتش نشانی ( کامیاب ، مهدی آباد و فرامرز عباسی) و مرکز فرماندهی نیز افتتاح می شود.

*سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری، به منظور گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اقدام به اکران ۲۲ بیلبورد با مضمون تبریک دهه فجر در نقاط مختلف سطح شهر کرد.

 

دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:58 ::  نويسنده : طناز
اعزام هشتمین کاروان تخصصی خادمان افتخاری از خراسان رضوی به عتبات عالیات + گزارش تصویری
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۷ ق.ظ
چاپ خبر ارسال خبر
 
هشتمین کاروان تخصصی خادمان افتخاری ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، ظهر روز گذشته از جوار حریم مطهر و منور رضوی عازم عتبات عالیات شد.
عتبات

به گزارش خبرنگار صبح توس، جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در حاشیه مراسم بدرقه هشتمین کاروان خادمین افتخاری این ستاد، اظهار داشت: هشتمین کاروان خادمین افتخاری این ستاد که همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عازم عتبات مقدس عالیات شدند.

 

وی ادامه داد: این گروه شامل ۴۷ نیروی تخصصی و فنی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی و مشهد مقدس است که به مدت یک ماه در عملیات ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (ص) در حرم مطهر امیرمؤمنان (ع) در نجف اشرف همکاری می‌کنند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان و عشق و ارادت بی‌بدیل مردم خراسان رضوی به خاندان عصمت و طهارت میزان کمک‌های این استان به پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) را بیش از ۵ هزار میلیون ریال اعلام کرد و ارسال بیش از ۷۰۰ تن سیمان و میلگرد را به عنوان بخش دیگری از کمک‌های مردم ولایتمدار خراسان رضوی در راستای عرض ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار برشمرد.

 

دهنوی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) یادآور شد: این صحن به عنوان بزرگ‌ترین صحن اماکن زیارتی جهان اسلام با وسعتی بالغ بر ۲۱۶ هزار متر مربع و برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در حرم مولای متقیان (ع) درحال ساخت است.

 

وی افزود: این پروژه به صورت مشارکتی و با همکاری و همدلی نیروهای متخصص از استان‌های مختلف کشور و با نظارت ستاد معین مرکزی بازسازی عتبات عالیات درحال انجام است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به اعزام ۲۱۸ نیروی تخصصی از ابتدای سال جاری تاکنون از علاقمندان به همکاری افتخاری در بازسازی عتبات عالیات مقدسه دعوت کرد به دفاتر این ستاد در ۲۹ شهر استان یا دفتر مرکزی این ستاد در خیابان طبرسی مشهد مقدس مراجعه نمایند.

 

علیرضا قهرمان ، مدیر روابط عمومی ستاد عتبات عالیات درباره جزئیات این کاروان نیز گفت: این کاروان ۴۷ نفره شامل ۲۰ نفرکارگرساده ، ۱۰ نفر سنگ کار ، ۸ نفرسفت کار ، ۴ نفرکاشی کار ، ۲ نفرگچ کار ، ۳ نفرتاسیسات و ۱ نفر نیروی ستادی می باشد که به مدت ۳۰ روز درعتبات عالیات مستقر خواهند بود.

 

 

 

انتهای پیام/

دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:55 ::  نويسنده : طناز

pes2013-300x173

در مشهد؛

مسابقات بازی PES 2013 انتخابی جام جهانی برگزار می شود

اولین دوره مسابقات PES 2013 انتخابی جام جهانی از تاریخ 29 بهمن تا 3 اسفند 92 آغاز به کار خواهد کرد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:52 ::  نويسنده : طناز
مدير عامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوي:
۲۸ پروژه در بخش آب و فاضلاب خراسان رضوی در دهه فجر به بهره برداری می ر سد
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۹ ق.ظ
چاپ خبر ارسال خبر
 
مدير عامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوي از بهره برداری 28پروژه در بخش آب و فاضلاب استان در دهه فجر خبر داد
81015347-5454724

به گزارش صبح توس، طاهری در این خصوص اظهار داشت: در خصوص بهداشت آب و سنجش میزان کلر موجود در آب، ۱۶آزمایشگاه در ستاد استان،شرکت های تبصره ۲،و امورهای آب و فاضلاب احداث و به بهره برداری رسیده است و مراکز بهداشت شهرستان ها نیز میزان کلر موجود در آب را که باید بین۲تا ۸ دهم میلی گرم در لیتر باشد را اندازه گیری و بررسی می کنند که خوشبختانه از نظر بهداشتی و سلامت آب ۹/۹۹ درصد یا بهتر بگویم ۱۰۰درصد آب استان سالم است.

وی افزود: کیفیت آب شرب از نظر میزان فلزات سنگین موجود در آب، ۲بار در سال در ستاد مرکزی (مشهد) مورد بررسی قرار می گیرد که امور آب شهرستان ها ، نمونه آب شهر خود را به این مرکز ارسال می کنند و آزمایش انجام می شود،البته خوشبختانه تاکنون مورد خاصی را در بین ۷۲شهر استان نداشته ایم.

طاهری در خصوص کاهش بارش در سال جاری و تمهیدات آب و فاضلاب استان خراسان رضوی گفت: با توجه به خشکسالی های ۱۳سال اخیر که امسال شدت یافته است حدود ۳۷میلی لیتر متوسط بارندگی داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۵۷درصد و نسبت به متوسط سالانه ۴۰درصد کاهش بارندگی داشته ایم و از طرفی برداشت آب از سفره های زیرزمینی که ورودی خاصی ندارند، باعث نگرانی ما از بابت پایین آمدن کمیت آب شرب شده است که امیدواریم با بارش رحمت الهی این مشکل و نگرانی رفع شود.
وی در خصوص شهرهایی که در نقطه بحرانی در استان قرار دارند گفت:۴شهرتربت حیدریه، ملک آباد،گلبهار و بینالود ممکن است در فصل تابستان با کمبود آب مواجه شوند که علاوه بر توصیه بر صرفه جویی و مصرف بهینه آب، اقدامات دیگری نیز انجام خواهد شد.وی گفت: در تربت حیدریه ۳حلقه چاه به بهره برداری و به مدار متصل می شود و در شهر بینالود، پیشنهاد احداث ۱ حلقه چاه و برای شهر گبهار پیشنهاد احداث ۴ حلقه چاه جدید راداده ایم که باید از نظر مالی بودجه آن فراهم شود.
وی در ادامه با بیان این که ۱۲مورد حفاری و جابجایی چاه را در فاصله زمانی هفته دولت تا دهه فجر داشته ایم و حدود ۲۷۰لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آب افزوده شده است پروژهای دهه مبارک فجر را تشریح کرد و اظهار داشت:در دهه مبارک فجر ۲۳طرح آبی و ۵ طرح در بخش فاضلاب مورد بهره برداری و یا کلنگ زنی قرار می گیرد و ۲باب جابجایی ساختمان و نوسازی تاسیسات آزمایشگاه در شهرستان های نیشابور و قوچان که بر اساس استانداردهای جدیدبنا شده است، انجام می شود.

 

وی در پایان گفت: ۱۱۱ کیلومتر توسعه فاضلاب و ۱۸هزارو ۲۰۰ متر اصلاح شبکه شهرهای استان ، فازدوم طرح آبرسانی به شهر تربت حیدریه ،کلنگ زنی طرح فاضلاب شهر کاشمربا مشارکت بخش خصوصی که به صورت بیع متقابل انجام می شود و باید در طول۴ تا ۵ سال آینده احداث شود و تا ۴۰سال نیز پساب آب به سرمایه گذار تحویل می شود.

دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:50 ::  نويسنده : طناز
اخبار استان > کمک ۲۰۰ میلیون تومانی فرهنگیان استان به ستاد بازسازی عتبات عالیات
بدون نظر
 
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد
کمک ۲۰۰ میلیون تومانی فرهنگیان استان به ستاد بازسازی عتبات عالیات
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۷ ب.ظ
چاپ خبر ارسال خبر
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کمک 200 میلیون تومانی فرهنگیان خراسان رضوی به بازسازی عتبات عالیات خبر داد.
مدسیدجواد حسینی مدیر آموزش وپرورش خراسان رضوی

به گزارش صبح توس، سیدجواد حسینی در این خصوص گفت: فرهنگیان استان در سال جاری با اختصاص بخشی از حقوق خود ۲۰۰ میلیون تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

 

وی  در دیدار با مسئول و معاونان ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: فرهنگیان استان در سال جاری به صورت داوطلبانه در طرح همیاری بازسازی عتبات عالیات شرکت کرده و تاکنون حدود ۰۰۲ میلیون تومان به صورت کسر از حقوق به این امر اختصاص داده‌اند.

 

وی تمسک به کتاب خدا و اهل بیت عصمت و طهارت را راه نجات خواند و شرکت در امور مذهبی را موجب کسب منفعت برای فرد و جامعه عنوان کرد.

 

حسینی افزود: فرهنگیان خراسان رضوی به واسطه عشق و ارادت عمیق به خاندان عصمت و طهارت در حالی بخشی از حقوق ثابت خود را به این امر خیر اختصاص داده‌اند که در ۱٫۵ سال گذشته به جز حقوق ثابت دریافتی دیگری نداشته‌اند.

 

جعفر دهنوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی نیز در این جلسه، کار و تلاش برای اهل بیت(ع) را ره‌توشه آخرت خواند و بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت فرهنگیان و دانش‌آموزان خراسان رضوی در مسیر معنوی بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد.

 

محسن ازغندی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با اشاره به برگزاری ۹ جلسه مشترک با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان از توزیع بیش از ۱۵۰ هزار پاکت در سطح نواحی مشهد و آماده‌سازی و ارسال بیش از ۰۰۵ هزار پاکت به ادارات، نواحی و شهرستان‌های خراسان رضوی برای جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی خبر داد.

 

وی گفت: فرهنگیان خراسان رضوی در ۱۰ ماه گذشته به طور متوسط حدود ۲۰ میلیون تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کرده و ۱۰ میلیون تومان کمک‌های دانش‌آموزی نیز از ماه جاری به سقف کمک‌های فعلی دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در راستای بازسازی عتبات مقدس اهل بیت (ع) افزوده خواهد شد.

 

دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:48 ::  نويسنده : طناز


شمقدری

مدیر کل کتابخانه های خراسان رضوی:

طرح عضویت سراسری اعضا برای نخستین بار در کتابخانه‌های خراسان رضوی اجرا شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از راه اندازی طرح عضویت سراسری اعضا درکتابخانه های استان خبر داد.

دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:46 ::  نويسنده : طناز


n00216663-b

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی خبر داد

تسهیلات ویژه پلیس برای موتور‌سیکلت‌های توقیفی به مناسبت دهه فجر

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: به مناسبت دهه فجر، پلیس راهور خراسان رضوی تسهیلات ویژه ای را برای موتور سیکلت های توقیفی در نظر گرفته است.

دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:45 ::  نويسنده : طناز

1126-c92

نایب رئیس اتحادیه بین المللی علمای مسلمان:

انقلاب اسلامی بر پایه وحدت اسلامی شکل گرفته است

نایب رئیس اتحادیه بین المللی علمای مسلمان گفت: انقلاب اسلامی بر پایه وحدت اسلامی شکل گرفته است.

دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:43 ::  نويسنده : طناز

87578217809956121997

تاخیر تاریخی 9 ساعته قطار سرخس؛

تب واگیر تاخیر بعد از فرودگاهها این بار به قطار سرخس رسید

علیرغم تاكيد کارشناسان برای تردد مردم در زمستان با قطار، مسافران قطار محلی سرخس شب گذشته کابوس ترسناکی را پشت سر گذاشتند.

دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:42 ::  نويسنده : طناز
صف های طولانی برای دریافت سبد کالا
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۰ ب.ظ
چاپ خبر ارسال خبر
 
سبد کالا از روز یکشنبه در فروشگاه های مختلف مشهد در حال توزیع است .
دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:40 ::  نويسنده : طناز
بارش برف زمستانی در مشهد
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۴۲ ب.ظ
چاپ خبر ارسال خبر
 
نخستین برف زمستانی، پس از گذشت 40 روز از آغاز زمستان در مشهد بارید و موجب شادی مردم شد.
دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:38 ::  نويسنده : طناز
فرهنگی و اجتماعی > سفره سرمایه گذاری در حاشیه شهر مشهد گشوده شد/ شورانشینان به دنبال تحقق وعده های انتخاباتی
بدون نظر
 
صبح توس گزارش می دهد؛
سفره سرمایه گذاری در حاشیه شهر مشهد گشوده شد/ شورانشینان به دنبال تحقق وعده های انتخاباتی
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۰ ق.ظ
چاپ خبر ارسال خبر
 
نیم سالی از انتخاب اعضای شورای چهارم شهر مشهد می گذرد و شورانشینان به دنبال تحقق وعده های انتخاباتی شان یعنی حمایت از حاشیه نشینان هستند و برای تحقق آن سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این مناطق تشویق می کنند.
حاشیه نشینی

به گزارش صبح توس، اعضای پارلمان شهری معتقدند که در صورت تضمین سود سرمایه گذاران و توسعه فعالیت های اقتصادی در این مناطق زمینه رفاه حاشیه نشینان نیز فراهم می شود.

 

در حال حاضر شهرداری مشهد سعی در ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای عموم سرمایه گذاران دارد و در این جهت برای اجرای پروژه‌ها برون‌سپاری کرده تا سرمایه‌گذاران از فرصت‌های مساوی سرمایه‌گذاری برخوردار شوند.

 

مسکن مناسب از مشکلات حاشیه شهر مشهد با بیش از یک میلیون جمعیت است و حدود ۵۰ هزار خانوار بی مسکن در حاشیه آن ساکنند.

 

 

همچنین در اراضی کشاورزی حاشیه شهر عده ای از افراد خارج از قوانین ساختمان سازی می کنند و در مناطقی مانند مناطق شهید رجایی، شهید باهنر، منطقه پنج تن و التیمور ساختمان سازی غیر اصولی و فیر قانونی در جریان است.

 

بافت های فرسوده حاشیه شهر نیز رو به ویرانی اند و شهرک های چسبیده به شهر با مواد و مصالح کم دوام ساختمانی در حال گسترش هستند.

 

به طور قطع می توان گفت تیتر معضلات شهر مشهد حاشیه نشینی است که این روزها شورای شهر سعی دارد با توزیع عادلانه اعتبارات و جذب سرمایه گذاران به آن رسیدگی کند این در حالی است که کارشناسان شهری معتقدند در صورتی که توجه به مناطق کم برخوردار و حاشیه مشهد شتاب نگیرد انضباط شهری بر هم می خورد.

 

حمایت شورای شهر از سرمایه‌گذاری

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار می کند: سیاست شورای اسلامی شهر مشهد صد درصد حمایت جدی از سرمایه‌گذاران بویژه در مناطق کم برخوردار است.

 

کمال سروی‌ها می گوید: مزیت شهر مشهد این است که شهری مذهبی و فرهنگی و زیارتی و تجاری است و قطعا سرمایه‌گذاری علاقمند سرمایه گذاری در این شهرند.

 

ساخت خانه های ارزان قیمت در حاشیه شهر

 

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد در گفتگو با صبح توس می گوید: تلاش در این است در ساخت‌و‌سازهای حاشیه شهرخانه‌هایی با شرایط مناسب‌تر و ارزان‌قیمت در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

 

غلامحسین صاحبی از شهروندان در این مناطق در خواست می کند تا صبور باشند و اطمینان می دهد که امکانات به این مناطق شهری نیز خواهد رسید.

 

وی می گوید: پروژه‌‌های مشارکتی طبق طرح تفصیلی به صورت ضابطه‌مند شکل می‌گیرد و منافاتی با ساخت‌و‌سازها ندارد و این طرح می‌تواند شرایط سودمندی را از لحاظ اقتصادی و توسعه سطح شهر فراهم کند.

 

صاحبی با اشاره به ساخت ‌و‌سازهای حاشیه شهر می افزاید: ساخت‌و‌ساز در حاشیه شهر با توجه بر ضوابط و مقررات مشخص، می‌تواند برای رفع حاشیه‌نشینی کمک رسان باشد.

 

پروژه‌های مشارکتی

 

وی به توجه ویژه به مناطق کم برخوردار تاکید و می افزاید: شورا و شهرداری در این دوره به پروژه‌های مشارکتی و مسکن ارزان‌قیمت، سامان‌دهی و نوسازی و فرهنگ‌سازی تاکید دارند.

 

رئیس کمیسیون حاشیه شورای شهرمشهد بر ضرورت گسترش ارائه خدمات شهری به این مناطق اشاره کرد و می افزاید: این عقیده که افزایش خدمات شهری در این مناطق مهاجرت را افزایش می دهد صحیح نیست.

 

مهاجرت ها به مشهد در غرب

 

وی با یادآوری اینکه مهاجرت های کنونی در مشهد در غرب این شهر رخ می دهد تاکید می کند: مهاجرت در حاشیه شهر اتفاق نمی‌افتد.

 

به گفته این عضو شورای شهر مشهد مردم مناطق حاشیه‌ای جزو اصلی‌ترین مردم این شهرند و به دلیل نبود برنامه‌ریزی شهری، ساخت‌و‌سازهای نامنظمی در این نقاط صورت گرفته است.

 

شیب ارائه خدمت به سمت مناطق محروم است

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد همچنین اظهار می کند: در بودجه سال آینده شهرداری مشهد اعتبارات مناسبی برای تقویت مناطق کم‌برخوردار شهر پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تقریبا ۱۰ درصد از حاشیه‌نشینی کشور در مشهد قرار دارد، بیان کرد: سهم بالای حاشیه‌های شهر مشهد نسبت به سایر شهرها به لحاظ غفلتی است که در گذشته صورت گرفته به طوری که در حال حاضر این مناطق در شهر رو به افزایش گذاشته است.

وی افزود: پدیده ساخت و ساز غیرمجاز، جاری شدن فاضلاب در معابر، وجود معابر محدود و ساخت و ساز غیرمقاوم از مشخصه‌های حاشیه‌نشینی در این شهر محسوب می‌شوند.

 

پایان راه بی‌مهری به حاشیه نشینان باید در دستور کار و برنامه های شورای چهارم باشد تا سرانجام یک‌میلیون حاشیه‌نشین، پایتخت معنوی ایران در این مناطق حقوق شهروندی خود را بگیرند.

 

باید توجه داشت که بخشی از نیرو ی مولد این شهر و از ولی نعمتان انقلاب یعنی کارگران ساختمانی، نیروهای اصلی خدمات شهری و نیروهای کار اغلب ساکنان حاشیه شهرند که ضرورت رسیدگی ها به این مناطق بیشتر می کند.

 

تعیین مشوق های سرمایه گذاری و ترغیب سرمایه گذاران برای محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه خدمات شهری در این مناطق می تواند آغاز راه باشد.

 

و شورانشینان اعلام کرده اند که سیاست کلی شورا با درنظر گرفتن ساخت‌و‌ساز منازل مسکونی و مجتمع‌های تجاری در حاشیه شهر، این است که شیب کار را به سمت مناطق محروم سوق دهند تا همه مناطق از موقعیت و شرایطی یکسان بهره‌مند شوند.

 

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صداها و آدرس sahra616.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 4056
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1